Wakacje już za pasem, a my powoli szykujemy się do kolejnych akcji promocyjnych dla sklepów, które pojawią się na Domodi.pl już we wrześniu. W związku z tym przygotowaliśmy dla naszych partnerów biznesowych ankietę, aby dowiedzieć się jakie mają potrzeby, co planują na powakacyjny sezon i jakiego typu działania marketingowe chcieliby podjąć w okresie jesiennym.

 

Wrzesień to okres, w którym powoli kończymy sezon urlopowy, wysyłamy dzieci do szkół, w mieście pojawiają się korki, dni są coraz krótsze i zimniejsze. Zmiana pory roku to czas rewolucji w garderobie i nowych wydatków, dlatego postanowiliśmy dowiedzieć się czy marki modowe planują z tej okazji inwestycja w akcje reklamowe. 76 % ankietowanych odpowiedziało, że planuje dodatkową promocję oferty swojego sklepu we wrześniu, 7% marek jeszcze się nad tym nie zastanawiało, natomiast 17% odpowiedziało, że nie planuje.

Kolejną kwestię, którą poruszyliśmy w ankiecie było zapytanie o tematykę wyprzedaży, w których sklepy chcą wziąć udział. Najwięcej głosów otrzymała kolekcja jesienna, aż 50%, następna w kolejności była “odzież i obuwie do biura” – 41%, posezonowa wyprzedaż letnich ciuchów – 29%, odzież tzw. “przejściowa”, czyli uniwersalna 26%. Na samym końcu znalazły się: kolekcje dziecięce i młodzieżowe 11%, odzież sportowa (po domu) 2,9%, oraz kolekcja outletowa i plecaki również 2,9%.

Wśród preferowanego rodzaju promocji oferty sklepów znalazły się kody rabatowe 61% i promocja nowych linii produktów – 44%. Niewiele mniej głosów otrzymała promocja bestsellerów 38% oraz wyprzedaże na stronie 32%.

Z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie wśród użytkowników kodami rabatowymi w offline, najpopularniejsze to: Stylowe zakupy, Szaleństwo zakupów, Zakupy z klasą, Weekend zniżek, które w tym roku z przyczyny pandemii przeniosły się do sieci. Według danych z Google Trends fraza “kody rabatowe” cieszy się dużą popularnością, a użytkownicy chętnie z nich korzystają. Dlatego na podstawie zebranych odpowiedzi oraz danych w serwisie pracujemy nad jesienną akcją promocyjną dla użytkowników, która spełni oczekiwania sklepów, ze szczegółami której wrócimy już wkrótce.