Plik produktowy XML

CO TO JEST PLIK PRODUKTOWY?

Plik produktowy to zbiór danych, który umożliwi prezentację oferty Twojego sklepu w naszych serwisach. Oprócz niezbędnych informacji jak nazwa, zdjęcie czy cena, zadbaj o opis, więcej niż jedno zdjęcie produktu oraz pozostałe atrybuty opisujące go, dzięki którym użytkownicy łatwiej odnajdą Twoją ofertę.

plik-produktowy

Prześlij swoje produkty - to proste!

Pomożemy Ci wybrać niezbędne informacje o sklepie i produktach oraz udostępniać je użytkownikom korzystającym z naszych serwisów. Przygotuj informacje o ofercie w postaci pliku danych – akceptujemy najpopularniejsze formaty XML i zachęcamy do korzystania ze struktury Google Merchant Center.

Wymagamy niezbędnych informacji o produktach, które są wartościowe dla naszych użytkowników. Ponadto, aby oferta sklepu pojawiła się w naszych serwisach, musi spełniać minimalne wymagania jakościowe. Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach, zadbaj też o przygotowanie atrybutów opcjonalnych.

 

produkty

Dlaczego warto uzupełnić plik produktowy?

Wszelkie dodatkowe dane, które będą widoczne w naszym serwisie, mają bezpośredni wpływ na sprzedaż i konwersję w Twoim sklepie. Dzięki uzupełnieniu znaczników informujących o przecenie, materiale wykonania czy innych dodatkowych cechach towaru, użytkownik łatwiej znajdzie produkty w naszych serwisach. Informacje te pozwalają również na znalezienie produktów po skorzystaniu z wyszukiwarki czy dostępnych filtrów, coraz bardziej popularnych wśród naszych użytkowników. Zadbaj o aktualny plik XML a ruch kierowany na stronę sklepu będzie jeszcze bardziej transakcyjny.

plik-produktowy

Czego oczekują użytkownicy?

Jak wynika z ankiet przeprowadzanych z naszymi użytkownikami, szczegółowe informacje zachęcają ich do zakupu i mają większą pewność, że produkt spełni ich oczekiwania. Potwierdzają, że najbardziej pożądanymi informacjami o produktach są:
  • wysokiej jakości zdjęcia,
  • dokładne wymiary,
  • koszt dostawy,
  • informacja o przecenie,
  • bogaty opis produktu,
  • dodatkowe atrybuty jak kolor czy materiał.
Statystyki sklepów dowodzą, że wysokiej jakości oferta ma istotny wpływ na wyniki – użytkownicy, którzy przechodzą do sklepu są bardziej zdecydowani na zakup. Dodatkowo każdy produkt powinien mieć określone parametry oferty jak cena i czas dostawy a także formy płatności. W pliku produktowym przekażesz także cenę promocyjną uwzględniającą rabat.

Najczęściej popełniane błędy w pliku produktowym

e-commerce-grafika
  • Niepoprawnie zbudowany plik XML np. niezamknięte tagi, zamknięcie sesji przed jej otworzeniem itp.
  • Poprawność pliku można zweryfikować poprzez otwarcie go w przeglądarce internetowej – w przypadku dużych plików może to potrwać nawet kilka minut.
  • Pominięcie jednego z wymaganych znaczników.
  • Umieszczenie w pliku ofert produktów niedostępnych w sklepie, oznaczonych w znaczniku jako dostępne.
  • Brak protokołu w linku do produktu lub zdjęcia [http://].
  • Powtarzający się ID dla różnych produktów.
  • Niepoprawne kategorie dla produktów, np. umieszczenie spodni w kategorii buty.
  • Zbyt ogólne nazwy kategorii uniemożliwiające przypisanie produktu w serwisie, np. kategoria ‘Buty’ zamiast kategorii ‘Buty/Buty męskie/Buty wizytowe’.
  • Użycie tego samego adresu URL dla różnych produktów.
  • Jednokrotne wygenerowanie pliku xml, bez późniejszych jego aktualizacji. Aktualizacja odbywa się codziennie, około godziny 0:00 w nocy.

Opublikuj ofertę i pozyskuj wartościowy ruch na stronę Twojego sklepu

Dołącz do serwisów Domodi.pl i Allani.pl, pozyskaj nowych użytkowników i zwiększ sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. 

Wzmacniamy intencje zakupowe użytkowników, aby zwiększyć sprzedaż w Twoim e-commerce.

All Right Reserved by GRUPA DOMODI © 2020