Dla e-commerce noworoczne obniżki oznaczają kolejny peak zakupowy, czyli szansę na utrzymanie sprzedaży na tym samym, bądź wyższym poziomie, jak przed świętami. Z uwagi na wprowadzenie kwarantanny narodowej, w okresie 28.12 – 17.01, galerie zostaną ponownie zamknięte, a handel znów przeniesie się do internetu.

Z czym kojarzą się wyprzedaże noworoczne?

Jak się okazuje, promocje sezonowe kojarzą się Polakom w głównej mierze z największymi obniżkami cen i najbardziej preferowanym typem promocji – potwierdza to 62% konsumentów, w badaniu przeprowadzonym przez KPMG “Zakupy Polaków na wyprzedażach”. Dla 75% badanych, atrakcyjnie, niska cena jest impulsem do zakupów, nawet gdy nie mieli w planach nic kupować. Oprócz ceny, konsumenci decydują się kupować w danym sklepie internetowym również z uwagi na darmową dostawę, wygodne metody płatności, sposób dostawy, czy pozytywne opinie w sieci. Dla e-sklepów, udział w akcjach rabatowych po świętach i w Nowym roku, bez wątpienia daje przewagę nad konkurencją i pozwala dotrzeć do nowych grup docelowych. Jeżeli doświadczenia klienta będą pozytywne, będzie on skłonny wrócić do sklepu i ponownie dokonać zakupu. Do istotnych aspektów wyprzedaży warto dodać także: wzrost liczby transakcji, lojalizacja klientów, pomnażanie zysków.

Popularność promocji i wyprzedaży w okresie noworocznym

Popularność wyszukiwania dla hasła: promocje

Popularność wyszukiwania dla hasła: wyprzedaże

Każdego roku tuż po Świętach Bożego Narodzenia, czyli od 27.12, widzimy  wzrost sprzedaży, który zatrzymuje się na okres sylwestra i nowego roku i odnotowuje delikatny spadek w pierwszym tygodniu stycznia. Najlepszy okres sprzedażowy przypada na drugi tydzień Nowego Roku i trwa około dwóch tygodni – konsumenci najchętniej kupują ubrania, buty, oraz akcesoria. Końcówka 2020 i początek 2021 może jednak wyglądać zupełnie inaczej, ze względu na kwarantannę narodową i wcześniejszy start wyprzedaży przez sklepy stacjonarne, które wkrótce ponownie zostaną zamknięte – relacjonuje Daniel Orfin, Senior Data Analyst w Grupie Domodi. 

Na co będą polować konsumenci?

Ubrania jesienne, zimowe to produkty, które najczęściej pojawiają się w sklepach w trakcie noworocznych wyprzedaży. Wiele przedsiębiorstw opróżnia magazyny i pozbywa się artykułów, których nie mieli okazji sprzedać, gdyż za niedługo na półkach sklepowych pojawią się artykuły z  wiosennych kolekcji. Styczeń to także okres feriii zimowych i wyjazdów na narty, czy snowboard, dlatego dobra strategia cenowa na odzież zimową, z pewnością przyciągnie rzeszę miłośników sportów zimowych, zainteresowanych kupnem towarów po obniżce. Nowy rok motywuje także do wymiany garderoby, aby pozbyć się starych ciuchów, na poczet modnych stylizacji. Według danych z naszych serwisów modowych: Domodi i Allani, konsumenci w tym okresie najchętniej będą kupować odzież z kategorii: sukienki, kurtki, botki, płaszcze i swetry.

Najpopularniejsze kategorie w Nowym Roku:

Porównanie ruchu z urządzeń: mobile i desktop:

 

 

Już nie tylko millenialsi kupują w internecie

Jak wynika z tegorocznego raportu Gemius, już 73% internautów kupuje online, co ciekawe, aż 28% to osoby z pokolenia naszych rodziców tzw. “Baby Boomers”, 32% stanowią osoby w przedziale wieku 35-39 lat, 22% to osoby w 25-34 lat. Zmieniające się nawyki i przyśpieszona transformacja cyfrowa, to efekt pandemii, co wpłynęło na sposób nabywania towarów i usług. Dziś przy planowaniu strategii marketingowej, warto mieć na uwadze także seniorów, którzy najbardziej cenią sobie wartości takie jak: spędzanie czasu z rodziną, oszczędność czasu, pieniędzy i bezpieczeństwo. 

Na Domodi.pl i Allani.pl wyprzedaże już ruszyły i  potrwają do końca stycznia. Celem akcji, jest umacnianie intencji zakupowych konsumentów, którzy w tym okresie będą poszukiwać modowych stylizacji na nowy rok. Jeżeli chcesz bezpłatnie wziąć udział w noworocznej akcji: New Year New Wear, utrzymaj doładowane, swoje konto reklamowe.

Po więcej szczegółów skontaktuj się ze swoim opiekunem handlowym, lub napisz do nas: handlowy@domodi.pl.