Unikalny i odpowiadający na potrzeby grupy docelowej content, przedstawiony w optymalny sposób na stronie internetowej – w pierwszej części artykułu przeczytasz o tym, jak zadbać o fundamenty, budując efektywną sekcję produktową w swoim serwisie e-commerce. W tej odsłonie dowiesz się z kolei więcej o słowach kluczowych i perswazyjnym sposobie tworzenia treści sprzedającej produkty. Sprawdź, o co zadbać w przypadku serwisów Domodi, Allani i Homebook, ale nie tylko.

Opisy produktów a SEO

Jak mogłeś się dowiedzieć z pierwszej części artykułu – zoptymalizowanie opisów pod kątem wyszukiwarek jest bardzo istotne. Tworzenie treści zgodnie z aktualnymi zasadami SEO ma bezpośredni wpływ na pozycję podstron z danymi produktami w Google’u, a więc – na możliwie najszybsze znalezienie ich przez użytkownika. Właśnie dlatego warto odpowiednio formatować i optymalizować content, a więc rozbijać treść, stosować boldowanie, uwzględniać słowa kluczowe w nazwach produktów (H1), śródtytułach (H2) oraz opisach i altach zdjęć.

Słowa kluczowe, których użyjesz w opisie, powinny być relewantne, a więc istotne z punktu widzenia konkretnego produktu i jego przeznaczenia. Dlatego trzeba pamiętać o dobieraniu fraz ściśle związanych z danym artykułem, by nie ściągać na podstrony produktowe pustego ruchu – tj. użytkowników, którzy wejdą i po chwili wyjdą z Twojego serwisu e-commerce, ponieważ wynik wyszukiwania okaże się dla nich mylący. Słowa kluczowe należy dokładnie analizować przy użyciu odpowiednich narzędzi, mając na uwadze możliwą kanibalizację treści, czyli sytuację, w której kilka naszych podstron odpowiada na to samo zapytanie. W takim przypadku opis produktu może być mniej skuteczny.

Pamiętaj! Zbyt duża ilość fraz kluczowych w treści nie jest wskazana. Tekst powinien być przede wszystkim przyjazny i użyteczny dla klienta (m.in. odpowiadać na najczęstsze pytania związane z produktem). Najlepszą praktyką tworzenia contentu pod SEO jest skupienie się na kilku najważniejszych frazach i uzupełnienie ich o tzw. długie ogony, czyli zapytania, problemy ściśle związane z produktem, ale rzadziej wyszukiwane.

Z jakich narzędzi możemy skorzystać, tworząc opis pod seo? Analizując frazy kluczowe, w pierwszej kolejności warto sięgnąć po najprostszą i darmową metodę, czyli tzw. podpowiedzi Google’a. Autouzupełnianie w wyszukiwarce Google pokazuje najczęściej wyszukiwane hasła, które możemy wykorzystać zarówno podczas tworzenia nazwy produktu (H1), jak i śródtytułu (H2) czy po prostu do wzbogacenia opisu.

Aby znaleźć wartościowe frazy, warto korzystać z bardziej szczegółowych narzędzi, takich jak:

  • Senuto,
  • KWfinder,
  • Google AdWords Keyword Planner,
  • Keyword Tool,
  • Ubbersuggest,
  • AnswerThePublic.

*Ostatnie trzy pozycje to darmowe narzędzia.

Wiele płatnych narzędzi pokazuje średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, co znacznie ułatwia wybór najlepszych fraz kluczowych. O czym warto jeszcze pamiętać, tworząc skuteczny opis produktu pod SEO? Przede wszystkim miejmy na uwadze unikalność, wysoką jakość i urozmaicenie treści. Zadbajmy również o linkowanie wewnętrzne, zarówno z artykułów, jak i innych produktów.

Jak pisać skuteczne opisy produktów? Pamiętaj o języku korzyści!

Jeśli chcesz zyskać w oczach potencjalnego klienta, powinieneś unikać przede wszystkim typowego języka sprzedażowego i określeń typu „produkt najwyżej jakości”. Pamiętaj, że to z opisu cech i korzyści wynikających z tychże cech powinno jasno wynikać, że produkt, który sprzedajesz, jest dobry jakościowo.

Ważne jest to, aby cech produktu nie wymieniać po przecinku, a starać się konstruować zdania, w których każda z mocnych stron i funkcji oferowanego artykułu jest przełożona na korzyść, jaką zyska dzięki niej klient w codziennym użytkowaniu po zakupie. Unikaj za to pisania o tym, że produkt cokolwiek gwarantuje, aczkolwiek możesz wspominać o tym, że jego zastosowanie zapewnia określone benefity. Nie wychodź też od negatywnych skojarzeń i nie pisz o tym, że „coś może się nie udać” lub „coś jest trudne”. Staraj się budować pozytywne emocje, które ostatecznie zachęcą potencjalnego klienta do podjęcia decyzji zakupowej.

Chcesz zatrzymać klienta na dłużej i przedstawić mu więcej produktów? Nie zapomnij, żeby opis zakończyć elementem call to action, który zachęci go do działania i podjęcia kolejnych kroków, aczkolwiek postaraj się poszukać bardziej wyszukanych określeń niż „kup teraz”. Jeśli prezentowany na danej podstronie produkt jest częścią serii, nie zapomnij powiadomić użytkownika o tym, że może łatwo sprawdzić ten sam produkt w innym kolorze czy rozmiarze lub dobrać do niego inne artykuły czy akcesoria z tej samej serii.

Profesjonalne opisy produktów – zadbaj o poprawność językową i styl

Pamiętaj o tym, że opis produktu jest wizytówką Twojego e-sklepu; dla wielu klientów – pierwszym kontaktem z Twoją firmą. Powinien być więc zarówno poprawny językowy, jak i maksymalnie czytelny i fachowy – to będzie świadczyć o profesjonalizmie całego serwisu e-commerce. Pamiętaj o jasno sprecyzowanych odbiorcach – jeśli są nimi fachowcy z branży, nie unikaj zaawansowanego języka technicznego, a jeśli target jest mocno zróżnicowany – stawiaj na prosty i zrozumiały dla większości użytkowników język.

W opisach produktów warto nawiązywać bezpośrednią relację z klientem, dlatego wskazane jest tworzenie treści w drugiej osobie liczby pojedynczej. User będzie czuł, że mówisz bezpośrednio do niego i że oferowany produkt jest przeznaczony właśnie dla niego. W żadnym przypadku nie buduj przesadnie długich zdań i nie zanudzaj odbiorcy bezwartościowymi przymiotnikami. Najważniejsze cechy produktu możesz wytłuścić dla większej czytelności.

Opisy produktów w serwisach Domodi, Allani i Homebook – o czym pamiętać?

Przykłady dobrych opisów produktów dla ww. serwisów:

Podsumowanie

Czy istnieje uniwersalna metoda tworzenia dobrych opisów produktowych? Oczywiście, że nie. Przedstawione powyżej wskazówki pozwolą Ci jednak zanalizować dotychczas realizowany content i wprowadzić zmiany, które mogą przełożyć się na lepszą sprzedaż. Pamiętaj, by podejść do tematu, bazując na grupie docelowej Twojego e-sklepu, funkcjonalności samego serwisu i… specyfikacji konkretnego produktu. Tworząc najlepsze opisy produktowe, warto eksperymentować i sprawdzać skuteczność swoich działań.