Od czego sklep powinien zacząć działania w obszarze SEO?

Od czego sklep powinien zacząć działania w obszarze SEO?

Każdy nowy sklep powinien zacząć od zrozumienia jaką wartość oferuje dla użytkownika i jak ta wartość ma się do wyszukiwań, które ludzie wykonują w Google. Bez tej podstawy nie zbudujesz skutecznej strategii SEO z prostego powodu - czasy nalotów dywanowych (pozycjonowania się na wszystko i nic) się skończyły. Teraz szansa kryje się w precyzyjnym określeniu swojej niszy i doskonałym dopasowaniu do niej produktów. Niestety, konkurencji jest sporo, a próg wejścia na rynek ruchu organicznego jest coraz wyższy.

Jak zacząć SEO dla e-commerce?

Zrób burzę mózgów i wypisz wszystko, co oferujesz - nie tylko sam produkt, ale też przeżycia, wiedzę, trendy. Pamiętaj, że nie oferujesz zwykłej pasty do zębów, a piękne, zdrowe, białe i mocne zęby. Twoja pasta jest ekologiczna, zawiera składniki naturalne, a w rezultacie jej używania każdy może pozbyć się problemu przykrego oddechu.

To jest twój punkt wyjścia. Teraz, na bazie zebranych wartości, wykonaj ogólną analizę fraz kluczowych. Szukaj zapytań, które mają potencjał wyszukiwań (search volume) i pokrywają się z wypisanymi wartościami. Podążaj za frazami i kontynuuj analizę, aż stworzysz swój własny profil biznesu według słów kluczowych. Podziel je na te oczywiste sprzedażowe (pasta do zębów), na te powiązane (szczoteczki do zębów), wiedzowe (jaka pasta do zębów?) i posortuj według dopasowania do biznesu. Każdy e-commerce będzie miał nieco inne podejście do tego procesu, ale cel jest zawsze ten sam - znaleźć dla siebie niszę najlepiej dopasowanych fraz kluczowych, dla których chcemy pozycjonować stronę.

Analiza fraz to sporo pracy, która wymaga dobrego zorganizowania, czasu i dopracowanego podejścia. Jednak bez niej nie masz szans stworzyć stabilnej i skutecznej strategii SEO. Wszystkie elementy pozycjonowania, od optymalizacji po techniczne poprawki, wymagają świadomości, które frazy, a wraz z nimi strony, są ważne. Google ceni porządek, który w pozycjonowaniu zaczynasz budować właśnie na poziomie analizy fraz. Nie lekceważ jej!