Zmiany w sposobie prezentowania danych w panelu sklepowym

Zmiany w sposobie prezentowania danych w panelu sklepowym

Aby ułatwiać klientom korzystanie z naszych serwisów oraz dostarczać bardziej szczegółowe i wartościowe informacje, zmieniamy sposób prezentowania danych o transakcjach w panelu dla sklepów, czyli przedstawiamy nowy model atrybucji.

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania zebraliśmy w jednym pliku, który dostępny jest tutaj: Pobierz FAQ: https://bit.ly/2WYWppm

Dlaczego zmieniamy sposób prezentowania danych?

Obecnie w naszych serwisach prezentowane statystyki bazują na zebranych informacjach o kliknięciach wraz z datą ich wykonania oraz o transakcjach wraz z datą złożenia zamówienia w sklepie. Dostępne w panelu dane i wykresy nie pokazują bardzo istotnych z punktu widzenia sklepu informacji

  • nie można sprawdzić realnej konwersji - czy konkretne kliknięcie niesie za sobą transakcję
  • po zmniejszeniu inwestycji w kampanie na wykresach nadal widoczne są transakcje, które zostały zainicjowane przez wcześniejsze kliknięcia

Nowy model atrybucji to odpowiedź na rynkowe standardy, których podstawą jest pokazanie realnego wpływu serwisu na konwersje w sklepach.

Transakcje sklepów od teraz będą przypisywane do daty kliknięcia a nie złożenia zamówienia w sklepie. Pokażemy transakcje wygenerowane w ciągu ostatnich 30 dni od dnia kliknięcia. Zmiana pozwoli zmierzyć faktyczny efekt swoich kampanii - konkretnie, jaką konwersję wygenerowały przejścia z naszych serwisów wykonane w konkretnym dniu, tygodniu czy miesiącu.

Nowy widok udostępniamy jako wersję beta. Od 1 lipca 2020 r. będzie to podstawowy widok w panelu sklepowym. Wprowadzana zmiana nie ma wpływu na wysokość stawki CPC w naszych serwisach

Korzyści ze zmiany:

  • dzienny obraz zwrotu z inwestycji
  • dokładniejsze informacje o transakcjach z ostatnich 30 dni
  • bardziej czytelne wykresy i łatwiejsza interpretacja wyników

Zaloguj się do panelu i zobacz nowy widok: https://panel.domodi.pl/Account/Login?ReturnUrl=%2f

Więcej o informacji modelach atrybucji oraz jak porównywać źródła marketingowe omówiliśmy w wideoporadniku dostępnym tutaj: https://bit.ly/3b5qyZi